5 Tips to Pick up the Phone Without Fear!
Tags: Business English, Gesprekken voeren, Engelse gesprekstechnieken, Telefoneren in het Engels, Zakelijk communiceren in het Engels
Telefoneren in het Engels, 5 tips!
Telefoneren in het Engels. Engelse telefoongesprekken zijn een uitdaging. Hoe kun je telefoonvrees beperken of voorkomen als je spreekt in een andere taal? Lees verder voor alle tips.
Veel mensen hebben een vrees voor de telefoon in hun eigen taal, laat staan als je voor jouw werk met internationale, anders sprekende, contacten moet bellen.
Engelse telefoongesprekken
Engelse telefoongesprekken. Dit onderwerp komt bijna altijd aan de orde in de bedrijfstrainingen die we geven.
Het is een manier van communiceren die vaak wordt toegepast.
Telefoneren in het Engels kan een hele uitdaging zijn en vaak merken we in trainingen dat dat telefoontjes in een andere taal worden ’doorgegeven’ aan een collega.
Best spannend om een gesprek te voeren maar door een goede voorbereiding sta je veel steviger in je schoen. Door dan vaak een gesprek te voeren zal je merken dat het steeds makkelijker gaat. Hier volgen wat tips om je zelfverzekerder in een gesprek te maken.
- In dit artikel 80 zinnen voor in een Engelse telefoongesprek.
5 Tips om beter te telefoneren in het Engels
- Speak slowly and clearly
Listening and speaking to someone in another language than Dutch over the telephone can be quite a challenge because you cannot see the person.
Is your pronunciation clear enough? That is why you need to speak slowly and clearly.
- Make sure you understand everything
Don’t pretend to understand everything you hear over the telephone. Even in your own language is it sometimes difficult. Ask to repeat and confirm information from time to time if things are not clear. This is important if you are taking a message for someone else. You can learn the appropriate expressions to slow a conversation down when you don’t hear something properly. And make sure you phone in an office where it is quiet.
- Practise with someone else
Ask someone else to practise a conversation on the phone with you. Start with an easy conversation and try it at different times. Make it like a real conversation that lasts several minutes. Talk socially first and continue with a business conversation. It works better if you are both in separate rooms.
Het internationale telefoonalfabet:
- Practise numbers and the telephone alphabet
Telephone Alphabet and numbers (Download the PDF file)
Make sure you know how to pronounce numbers and letters.
Try to memorize the telephone alphabet and different numbers. Months and dates are also important. By practising it will go easier.
What you should also practise is spelling. Start by spelling your own name for example and continue with different words. More difficult than you think as in the Dutch alphabet letters are pronounced differently. For example, the Dutch ‘e’ is an English ‘a’, the Dutch ‘i’ is an English ‘I’ (aai).
Meer over uitspraakfouten in het Engels. Lees dit ook.
- What about telephone etiquette
In a business environment, you should be a lot more formal on the phone than when you talk to your best friend. Keep in mind that culture matters as well. The Dutch way is often direct and is not appreciated in all cultures. Especially not in English culture. Sometimes just one word such as “could” or “may” is necessary in order to sound polite. Take the time to learn how to answer the phone and always act in a polite manner. Know how to start a conversation and how to end it in a polite and business-like manner.
Een uitgebreid Engels artikel over ’telephone etiquette’.
Het Engelse telefoongesprek:
Een voorbeeld van een fout telefoongesprek in het Engels:
John: ‘With John Visser from……. ‘
Ben: ‘With Ben’. ‘I want to know something about a delivery’.
John: ‘What do you want to know’?
Ben: ‘We are waiting 4 days now and we don’t hear anything from you’.
John: ‘I will look for you. It was delayed. We will send it tomorrow’.
Ben: Thank you.
John: ‘Good bye’.
Ben: ‘Good bye’.
Engelse telefoongesprekken, een voorbeeld van een gesprek wat een stuk beter verloopt:
John: ‘Good morning. Company name. John speaking’
Ben: ‘Good morning. Company name. Ben speaking’.
(If you know the other person, it is polite to ask how they are)
John: ‘How are you’?
Ben: ‘I’m ok and you’?
John: ‘Kept busy’.
John: ‘What can I do for you’?
Ben: ‘I would like some information about a delivery’.
John: ‘What exactly can I help you with’?
Ben: ‘We have been waiting for a delivery for 4 days now and we haven’t heard anything from you. I was wondering if there was a problem’?
( By using the past tense you are being less confrontational )
John: ‘I’m sorry about that. Let me take a look in the system. We are having a problem with production. I’ll make sure we’ll get it out to you tomorrow’.
Ben: ‘Thank you. That would be great as it is causing some inconvenience’.
John: ‘Sorry again for the inconvenience and if you need anything else or have any further queries don’t hesitate to contact me’.
Ben: ‘Thanks for your time. Bye’.
John: ‘Bye and have a nice day’.
We hebben een uitgebreid artikel geschreven over zakelijk telefoneren in het Engels
In dit artikel vele voorbeeldzinnen en een video zodat jij professioneel een goed gesprek kunt voeren.
Engelse telefoongesprekken en dan vooral zakelijke moeten professioneel worden gevoerd. Als communicatie stroef verloopt dan kost dat heel veel ergernis, extra tijd en dus geld. Met een goede voorbereiding kom je veel zelfverzekerder over en voer je een gesprek makkelijker. Succes.
Nog meer telefoontips en tips over vele zakelijke onderwerpen? Bestel ons E-book de:
‘Business English Survival Guide’
Wil je dit artikel delen via de Share buttons? Bedankt!