Een cursus Business Engels, maak de beste keuze
Tags: Business English, Personeel en organisatie Engels, Zakelijk communiceren in het Engels
Een cursus Business Engels. U wilt het beste rendement op uw investering dus wat is een goede cursus zakelijk Engels? Een handig stappenplan voor de juiste keuze.
Wat is een goede cursus Business Engels? Doorloop deze stappen:
- Stap 1: hoe heeft het anderen geholpen?
- Stap 2: is het opleidingsinstituut bekend met uw branche?
- Stap 3: heeft de opleider een specialisme?
- Stap 4: hoe snel krijg je voorstel voor een cursus Business Engels?
- Stap 5: is het voorstel vrij algemeen of wordt er een intakegesprek gevoerd?
- Stap 6: hoe worden de groepen (en aantallen deelnemers) samengesteld?
- Stap 7: wat verstaat het trainingsbureau onder maatwerk?
- Stap 8: hoe belangrijk is snelle en directe communicatie voor u?
- Stap 9: hoe belangrijk is flexibiliteit voor u bij uw cursus zakelijk Engels?
- Stap 10: door wie worden de taaltrainingen gegeven?
- Stap 11: de cursus zakelijk Engels gaat van start en dan?
- Stap 12: de cursus Engels is ten einde wat nu?
Een training Business Engels voor uzelf of uw medewerkers
U wilt voor uzelf of uw medewerkers de meest effectieve cursus zakelijk Engels.
Voor uzelf omdat u een internationale carriére ambieert. Voor uw medewerkers omdat er steeds meer wordt gecommuniceerd met uw klanten in professioneel Engels.
Op het internet is er een overweldigende keuze in cursussen Business Engels.
Veel taleninstituten presenteren zich op een manier waarvan u denkt, dat lijkt me wel wat.
Dat maakt de keuze extra moeilijk want aan de buitenkant (tekst op de website) kunt u niet inschatten hoe de training ook in het echt (binnenkant) wordt gegeven, ervaren en wat het oplevert.
Kies een cursus zakelijk Engels met dit stappenplan:
Stap 1: hoe heeft het anderen met een cursus Business Engels geholpen?
De eerste stap is om te kijken hoe de cursus zakelijk Engels anderen heeft geholpen.
Zijn er reviews op de site te vinden of alleen maar een aantal logo’s van bedrijven waar trainingen zijn gegeven. Alleen logo’s zeggen natuurlijk niets over het resultaat.
Kun je verifiëren (via een naam en/of foto) onder de review of die ook door een echt persoon zijn geschreven? Google de naam van de persoon en kijk of de persoon echt bestaat.
Is de opleider transparant? Wordt aangegeven dat referenties te controleren zijn of dat contact opnemen met een klant geen probleem is?
Hoe effectief zijn de beoordelingen van klanten over de taaltraining Engels?
‘Het was heel gezellig’, ‘de koffie was heerlijk’, ‘prachtige locatie’, ‘leuke trainer’ enz.
Of wordt er gezegd dat de trainer praktijkgericht te werk ging, of de cursus Engels op de activiteiten van het bedrijf was afgestemd, wat het heeft opgeleverd en wat de effectiviteit was in het dagelijkse werk.
Hoe wij het doen:
Lees de business cases van andere bedrijven en wat het medewerkers van bedrijven heeft opgeleverd.
Stap 2: is het opleidingsinstituut bekend met uw branche?
Het scheelt natuurlijk als het taleninstituut al eerder een cursus zakelijk Engels gaf aan concullega’s
in uw branche. Er is dan al ervaring opgedaan en er zijn waarschijnlijk referenties over het effect van de cursus.
Stap 3: heeft de opleider een specialisme?
Wilt u een cursus Business English dan is dat een specialisme. Anders dan een algemene taalcursus.
U wilt tenslotte geen voortzetting van uw schoolengels.
Er moeten vooral veel werkgerelateerde onderwerpen in het Engels aan bod komen in de training.
Kijk of de opleider ook in zakelijke taaltrainingen gespecialiseerd is.
Zo zal een ‘open inschrijving’ cursus vooral deelnemers hebben met diverse achtergronden, mate van niveaus en kennis. Ook zijn er verschillende doelstellingen.
Hoe wij het doen:
Wij hebben gekozen om ons alleen op zakelijke taaltrainingen voor medewerkers in bedrijven te richten. Daarbij kunnen afhankelijk van u wens, diverse onderwerpen worden behandeld. We verzorgen geen ‘open inschrijving’ cursussen.
‘SR training heeft het team Geboortezorgadvies van CZ op een praktische en inspirerende manier kennis laten maken met Zakelijk Engels binnen hun vakgebied. De cursisten waren enthousiast en gedreven door de wijze waarop Sheila haar lessen verzorgde’.
Top qualities: great results, expert en good value.
Stap 4: hoe snel krijg je voorstel voor een cursus Business Engels?
Hoe makkelijk is het om contact op te nemen? Hoe snel kun je een voorstel en prijsindicatie krijgen?
Is dat binnen 24 uur of gaat het via, via naar de administratie dan de ‘offerte afdeling’ en moet je er een week (of meer) op wachten?
Hoe wij het doen:
Binnen een werkdag ontvangt u een voorstel met een prijsindicatie.
Stap 5: is het voorstel vrij algemeen of wordt er een intakegesprek gevoerd?
Neemt het taleninstituut contact op om met u (in detail) de doelstellingen te bespreken?
Wordt er met u en/of uw medewerkers een intakegesprek gevoerd waarin het niveau wordt vastgesteld en de persoonlijke aandachtspunten en wensen worden besproken?
Hoe wij het doen:
Met u is er overleg over de doestelling. Daarnaast is er in de doeltaal met iedere medewerker een gesprek. Leuk om te zien dat wat ‘de baas’ belangrijk vindt vaak in detail wordt aangevuld door ‘de medewerkers op de vloer’.
Stap 6: hoe worden de groepen (en aantallen deelnemers) samengesteld?
Wordt er door de opleider een groep voorgesteld gebaseerd op bijna gelijke (CEF) niveaus of wordt iedereen in een groep geplaats met verschillende niveaus?
Als het laatste het geval is kun je er vanuit gaan dat aan het eind van de cursus het voor de een te snel en voor de ander te langzaam ging. Jammer, want niemand heeft dan een optimaal rendement uit de cursus Engels gehaald.
Hoe groot zijn de groepen?
Onze ervaring is dat groepen van maximaal 6 personen het meest effectief zijn. Er is dan ruimte voor genoeg interactie en deelnemers kunnen dan ook aan hun persoonlijke aandachtspunten werken.
Met 8-12 deelnemers in 1 groep of meer, begint het al aardig op het alleen zenden van informatie door de trainer te lijken. De spontaniteit is minder, de interactie in de groep en de effectiviteit.
Een groepsprijs voor 6 deelnemers ligt in verhouding hoger dan die van 12 deelnemers maar stel jezelf de vraag hoe belangrijk het resultaat en rendement moet zijn.
Hoe wij het doen:
We werken met kleine groepen die een soortgelijk niveau hebben. We geven daarbij een eerlijk advies. Beter om 1 groep goed te trainen dan meerdere groepen middelmatig.
Stap 7: wat verstaat het trainingsbureau onder maatwerk?
Op bijna iedere site van een taaltrainingsbureau is te lezen dat er ‘maatwerk’ wordt geleverd.
Vraag als klant even door om te horen wat ermee wordt bedoeld.
Is het maatwerk door alleen passende lesboeken te leveren?
Of gaat het trainingsbureau specifieke lesmaterialen ontwikkelen voor u of uw medewerkers?
Is het maatwerk waarbij tijdens de cursus ook aanvullende materialen worden geleverd indien nodig?
Is de trainer in staat maatwerk te leveren door te anticiperen op specifieke vragen die uit de groep komen?
Hoe wij het doen:
Belangrijk is dat de cursus vooral praktijkgericht is. Deelnemers moeten vooral aan de slag met hun persoonlijke uitdagingen, dat motiveert. Dus eigen e-mails verbeteren, presentaties en telefoongesprekken oefenen, sales gesprekken, deelnemen aan vergaderingen enz.
Daarnaast krijgt men toegang tot de cursistenpagina met veel extra informatie over diverse onderwerpen.
Wij zeggen altijd: ‘wat je vandaag leert moet je morgen kunnen gebruiken’.
Dus van passieve taalkennis naar actieve taalkennis!
‘Wij zijn heel tevreden met de lessen die wij bij SR training hebben gehad. Maar ook met het geheel van SR training. Vanaf het eerste telefoontje en de intake gelijk een goed gevoel bij dit bedrijf. En de manier waarop de lessen gegeven worden, waar alles helemaal gericht is op wat de klant wil leren, hebben wij als zeer positief ervaren. De lessen zijn echt op maat en er wordt met aandacht lesmateriaal bij elkaar gezocht wat bij je vakgebied past. Ook wordt er steeds geëvalueerd of alles nog naar wens is, of dat aanpassingen van de lesstof gewenst zijn. Al met al de 5 sterren zeker verdiend voor dit bedrijf’.
M. Oostdijk directie Oostdijk Transport
Stap 8: hoe belangrijk is snelle en directe communicatie voor u?
Vooraf aan de cursus en gedurende cursus zal er regelmatig contact zijn met de opleider.
Belangrijk dus en heel efficiënt als u 1 aanspreekpunt heeft. Direct contact met uw eigen projectmanager die alles van uw cursus weet.
Veel handiger dan wanneer alles over diverse schijven gaat en u misschien (te) lang op een antwoord moet wachten.
Hoe wij het doen:
U krijgt bij ons een vast aanspreekpunt die het contact met u en de trainer onderhoudt.
Korte lijnen en snel antwoord op uw vragen.
Stap 9: hoe belangrijk is flexibiliteit voor u bij uw cursus Business Engels?
Wilt u de cursus overdag volgen, na werk, in de avonduren. Op welke dagen?
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden, is er een extra toeslag voor trainingen in de avonduren, kunnen er meerdere groepen na elkaar worden getraind, kan het op het bedrijf enz.
Meestal wilt u met meerdere medewerkers een vaste dag en een vast tijdstip voor de taaltraining.
Maar het kan ook zijn dat u een 1 op 1 training wilt volgen, druk bezet bent en juist per week wilt kijken wat in overleg mogelijk is.
Misschien wilt u de cursus zakelijk Engels voor uzelf of uw medewerkers bij u op het bedrijf, of op afstand via video call of via een combinatie (blended learning). Is online ondersteuning belangrijk?
In hoeverre kunt u dit allemaal combineren.
Hoe wij het doen:
Uw vraag is leidend dus we komen altijd uit op de meest rendabele taalcursus voor u of uw medewerkers.
Wij faciliteren dat samen met u.
‘SR training is een toegankelijk trainingsbureau dat hoogwaardige taaltrainingen aanbiedt. Het is een fijne partner in de samenwerking en is enorm flexibel. Flexibel in de inhoud van trainingen, de planning en de omgang. De reacties vanuit onze medewerkers zijn positief en de trainingen resulteren in een daadwerkelijk niveauverschil. Hopelijk kunnen we onze samenwerking in de toekomst blijven voortzetten’ Laura Kolsteren – HR Project Officer Alphabet Nederland B.V. (BMW Group) Breda
Stap 10: door wie worden de taaltrainingen gegeven?
Een groot voordeel is natuurlijk als het native speakers of near native speakers zijn.
Zijn kunnen net de nuances van bijvoorbeeld de Engelse grammatica beter uitleggen.
Zijn bekend met de cultuur van een bepaald land.
Hebben een grote woordenschat.
Weten hoe uitdrukkingen op de jusite manier worden gebruikt, enz.
Daarnaast is het belangrijk dat zij ook gekwalificeerd zijn om les te geven. Hebben ze voldoende didactische vaardigheden, kunnen ze u of een groep ook motiveren, omgaan met diverse leerstijlen. enz.
Een bijkomend voordeel met zakelijke taaltrainingen is als de trainer een achtergrond heeft in een bepaald vakgebied wat aansluit bij uw vraag.
Hoe wij het doen:
Wij zorgen voor een (near) native speaker, gekwalificeerd en met een zakelijke achtergrond.
Leren in een veilige en vertrouwde omgeving met respect voor elkaar.
Stap 11: Een cursus Business Engels gaat van start en dan?
Er wordt een investering in een taaltraining gedaan en logisch dat u dan ook wilt weten hoe de training verloopt.
Fijn om tijdens de training vinger aan de pols te houden. Wordt er regelmatig geëvalueerd en krijgt u dat dan te horen, proactief vanuit de opleider. Is het mogelijk om bij te sturen tijdens de training en aanpassingen te doen?
Hoe wij het doen:
Wij houden u regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen. Hoe zit het met de motivatie van de deelnemers, aanwezigheid bij de cursus, input tijdens de training, het maken van thuiswerkopdrachten?
Maar ook na 5 lessen een schriftelijke evaluatie vanuit de deelnemers en natuurlijk aan het einde van de taalcursus. Hoe vinden zij dat het gaat, of het in hun werk bruikbaar is, hoe de lessen worden gegeven en of er voldoende interactie is.
‘Samenwerking m.b.t. de organisatie was zeer prettig. Er werd wekelijks teruggekoppeld en contact met organisatie verliep goed. We kunnen SR training aanbevelen als het gaat om gerichte taaltraining, aandacht voor de cursist en uiteindelijk rendement’. Mara Oele – HR Officer Netherlands Team Furmanite Vlissingen
Stap 12: de cursus Engels is ten einde wat nu?
Het is belangrijk te weten op welk niveau de deelnemers zijn geëindigd. Wat het uiteindelijke resultaat is en hoe medewerkers de nieuwe vaardigheden gaan toepassen. Welke aandachtspunten zijn er nog en welke vaardigheden kunnen nog verbeterd worden.
Hoe wij het doen:
U ontvangt een eindrapportage over de cursus met daarin de begin- en eindniveaus van de deelnemers. Een overzicht van wat er in de lessen is behandeld en eventuele aanbevelingen.
Lees ook hoe je gemotiveerd wordt en blijft als je er voor kiest een andere taal te leren.
Het zijn dus nogal een aantal dingen waar u op moet letten als u gaat investeren in een taaltraining zakelijk Engels. Zijn al uw vragen beantwoordt dan is het handig om deze checklist voor het plannen van taaltrainingen te downloaden.
Natuurlijk willen we graag dat u voor ons kiest als u echt resultaat wilt zien. We specialiseren ons in zakelijk Engels maar ook voor andere talen kunt u bij ons terecht.
Bekijk wat we u kunnen bieden op het gebied van zakelijk communiceren in een andere taal.
Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag verder.
neem contact op