Bedrijfstrainingen zakelijk Engels op maat


SR training krijgt een 4.8/5 op basis van 51 beoordelingen bij Google

80 Engelse telefoonzinnen die je echt moet kennen!

80 Engelse telefoonzinnen die je echt moet kennen!

Tags: , , , ,

Engelse-telefoonzinnen-die-je-echt-moet-kennen-SRtraining-zakelijk-Engels

Kant en klare Engelse telefoonzinnen voor in een Engels telefoongesprek. Het hele gesprek wordt behandeld.

Telefoneren in het Engels: telefoonzinnen die je echt moet kennen

Ga je in het Engels telefoneren dan dien je over bepaalde communicatieve vaardigheden te beschikken. Daarnaast is er bij de meeste mensen ook een bepaalde spanning als men een Engelssprekend persoon aan de lijn krijgt. In dit artikel 80 standaardzinnen voor een Engels telefoongesprek, die je gelijk kunt gebruiken.

Bekijk ook de meer dan 200 Engelse zinnen voor een overleg via beeldbellen.

Vooral als je gaat telefoneren in het Engels is de kennis van een aantal veel gebruikte telefoonzinnen en termen handig. Telefoneren in het Engels is vaak moeilijker dan een zakelijk gesprek in het Engels.

Je spreekt niet alleen in een andere taal maar je ziet de persoon met wie je telefoneert ook niet. Je ziet dus geen gezicht en er is ook geen lichaamstaal.
Krijg je een echte native speaker aan de lijn dan is het helemaal een uitdaging. Vaak spreekt men snel en misschien wel met een accent.

Een extra uitdaging dus als je met een native speaker in het Engels moet spreken.

Engelse telefoonzinnen, wees beleefd

We gaan 80 Engelse telefoonzinnen met je doornemen.  Zo leer je een gesprek aannemen in het Engels, doorverbinden en afsluiten. Zo hebben we ook een video over een klachtenbehandeling per telefoon. Ook hebben we een pdf met het telefoonalfabet.

Probeer duidelijk te spreken en zorg dat je een zeker formeel gedrag aanhoudt bij een zakelijk gesprek. Altijd een uitdaging om een goede balans te vinden tussen formeel en informeel communiceren in het Engels.

In een zakelijk telefoongesprek dien je beleefd te zijn.

In het Engels hebben we daar een aantal woorden voor. Gebruik deze ook.

  • could
  • would
  • can
  • may

Als je een verzoek doet gebruik dan de volgende woorden:

  • please
  • thank you
  • thank you very much

Belangrijk omdat Engelssprekende mensen dit erg op prijs stellen en je sneller gedaan krijgt wat je wilt.
Nederlanders komen regelmatig ‘bot’ over omdat we ‘ik wil’ vertalen in ‘I want’.
Daarom klinkt ‘Could you please’ …. ‘Thank you’ een stuk beter.

Een voorbeeld van een telefoongesprek in het Engels

We geven je graag een voorbeeld hoe een Engels telefoongesprek kan verlopen. Daarbij veel telefoonzinnen die we later in dit artikel in stukjes gaan breken.

Een voorbeeld van een gesprek

Ms Brown (account manager Rings and Things)  phone rings … .

(Mr. Stevens) Personal assistant to Mr. Benson:  Hello, Jewels4u, this is Chris speaking. How may I be of help to you today?

Ms Brown: Hello, this is Mandy Brown calling. May I speak to Mr. Benson, please?

Mr Stevens: I’m afraid Mr. Benson is in a meeting  at the moment. Would you like me to take a message?

Ms Brown: Well, you know, this call is quite urgent. We spoke yesterday about a delivery problem that Mr. Benson mentioned. I hope he told you about the problem.

Chris Stevens: actually he did, I’m informed.
He told me that you might be calling. He has a few questions about the delivery.

Ms Brown: Great, I’d love to see this problem resolved as quickly as possible.

Chris Stevens: to keep you up to date, we still haven’t got the delivery in of the rings that we ordered last week. That is order 2233654 of last Tuesday. 

Ms Brown: I’m very sorry about that. After I received your email, I’ve spoken with our delivery department. They apologise  and they assured me that the rings you ordered will be delivered by tomorrow morning, at the latest.

Mr Stevens: That is good news. I’m sure Mr. Benson will be pleased to hear that.

Ms Brown: I’m sure he will. Due to the storm last week our suppliers couldn’t make any deliveries.

Voorbeeld Engels telefoongesprek: vervolgafspraak en afsluiting

Mr Stevens: I understand. Mr. Benson also wanted me to ask you if it is convenient to meet next Friday the 11th.

Ms Brown: I will check my diary and will confirm the meeting to you by email tomorrow.

Ms Brown: Oh, hang on.  Unfortunately, I’m meeting a sales representative on Friday morning. Would Friday afternoon suit him?
Mr. Stevens: I will have a look.  He’s free from 14h-15h

Ms Brown: Great, we settle for 14h.
Mr Stevens: OK, I’ll schedule that. You don’t need to confirm it by email.
Is there anything else I can help you with?

Ms Brown: No, that’s everything. I’m glad we could settle the problem. Thank you for your understanding. Goodbye.
Mr Stevens:  Thank you and goodbye.

Wil je ook weten hoe je perfect kunt beeldbellen in het Engels?
Lees dan ook de 209 zinnen voor een professioneel video overleg in het Engels.

Veel gebruikte Engelse uitdrukkingen in een telefoongesprek

  • Pick up (de telefoon aan-/opnemen)
    No one is picking up, maybe they’re gone for lunch.
  • Taking a call
  • Hold on, please (means wait, please)
    Gebruik dit in een formeel gesprek
    Could you hold on a moment please?
  • Hang on (means also wait, please)
    Dit is informeler.
    Could you hang on a moment please?
  • Hang up (ophangen/beëindigen van gesprek)
    I think the operator / telephonist /receptionist just hung up.
  • Get off (the phone) (gesprek beëindigen)
    When he gets off his mobile phone, I’ll pass on your message.
  • Cut off (onderbroken worden / gesprek stopt abrupt)
    Hello John, I think we got cut off, I can’t hear you  anymore. Hello John … .
  • Put (a call) through (de ene beller met de andere verbinden)
    Hold on please, I’m just going to put you through now to Mr Stevens.
  • Get through (met iemand verbonden zijn)
    I can’t get through to Mr Stevens at the moment, could you call back later please?
  • Call back (iemand terugbellen)
    I’ll ask John to call you back, when he gets out of the meeting.
  • Get back to (someone) (iemand terugbellen)
    When do you think Brian will be able to get back to me?’
  • Switch off/turn off your (mobile) phone (jouw mobiele telefoon uitzetten)
    I’m sorry Mandy,  you couldn’t get through to me. My phone was switched off, because the battery was very low.

Telefoongesprek in het Engels: de telefoon beantwoorden

Who’s speaking?

Hello, this is …

How may I help you?

Good morning, Brenda here from FAST logistics.

May I ask who’s speaking?

Arthur speaking.

Thank you for calling FAST logistics. How may I direct your call?

Hello, this is John Eagan calling for Mary Taylor.

Sorry. I think you’ve dialed the wrong number.

I’m afraid you’ve got the wrong number.

Naar iemand vragen

Can I speak to Mr Stevens, please?

I would like to speak to Mr Stevens, please.

May I speak to Mr Stevens, please?

Could I speak to Mr Stevens please?

I’m calling to ask John Simmons about … .

De persoon die je wilt is niet aanwezig

I’m afraid she is in a meeting at the moment.

He is not available at the moment/ right now.

I’m sorry, she is out of the office.

When will he be available?

Maybe I can help you?

Doorverbinden van een Engels telefoongesprek

Can you put me through to Mrs Brown, please?

Could you get me extension 503, please?

Who shall I say is calling?

What company are you calling from?

Hold on please, I will put you through.

Hold the line, please.

One minute please, I’ll transfer you now.

Could you hold on, please?

Just a moment, please.

Do you mind waiting a few minutes?

Thank you for holding.

The line’s free now, I will put you through.

I’ll connect you now to Mr. Stevens.

One minute, I’ll transfer you now.

Please hold and I’ll put you through.

May I ask who’s calling?

Who shall I say is calling?

Een klacht per telefoon behandelen

Handling a complaint on the phone.

Als je de klacht per telefoon hebt afgehandeld stuur dan een bevestiging per brief of e-mail.

Boodschap aannemen of terugbellen

I’m sorry. Mr Wilson is on another call.

Please could you ask Mr Stevens to call me back?

Can I leave a message?

Would you like to leave a message?
I’ll give him/her your message as soon as he/she gets back.

I’ll try again this afternoon.

When is the best time to call back?

Can I take a message?

Could you ask Mr Jones to call me back?

When is a good time to call?

Please tell Sue that John called and ask her to call me back. My number is … .

Could you put me through to his voice mail, please?

Can Mr Stevens be reached at this number?

Is Mrs Jones expected to be back later today?

Als iets je niet helemaal duidelijk is in het gesprek

I’m afraid I can’t hear you very well / it’s a bad line.

Mr Evans, I’m sorry I didn’t quite catch that.

I can’t hear you very well.

Could you repeat that for me, please?

Can you please speak a little louder?

Could you speak a little more slowly, please?

Sorry. I didn’t catch that. Could you repeat it again, please?

What’s your name, phone number and email address, please?

May I ask what’s it in connection with?

Could you spell that for me, please?

Let me see if I got that right.

And the company name again please, FAST logistics?

Let me repeat that to make sure I got it right.

Bonus: Engels telefoonalfabet

BONUS-BONUS-BONUS-BONUS

We hebben een pdf met het Engelse telefoonalfabet wat je op kunt slaan of uitprinten
(letters, uitspraak, Engels/Amerikaans/internationaal en nummers)

Belangrijk ook dat je uitspraakfouten in het Engels voorkomt. Lees daarom ook dit artikel.

Telefoongesprek in het Engels, problemen!

I can’t get through.

The line is constantly engaged.

I can’t get a dialing tone.

I’m only getting an answering machine.

I’ve got a very weak signal.

Can you direct me to someone who can help?

Could you give me his mobile number, please?

There’s no one here to take your call at the moment.

I’m afraid I can’t give you that information.

Sorry, but I’m not allowed to give details about that.

Afsluiting van het Engelse telefoongesprek

I’ll confirm the appointment by email.

It’s been great talking with you.

Thanks for calling. I’ll speak with you again soon.

I’ve got another call coming in. Good talking to you, take care.

I better let you go.

Thank you very much for your help.

  • Ook bij de afsluiting van een telefoongesprek blijft het belangrijk om beleefd te communiceren in het Engels. Het is de laatste indruk die je de beller meegeeft. De laatste indruk van jou en het bedrijf.

Gebruik dus woorden zoals:

Could you please

Would you like to

Can I help in any other way

Enjoy your day

Thanks for calling

Met deze informatie ga je met meer zelfvertrouwen de telefoon beantwoorden van jouw Engelstalige klant.
Zo gaat een telefoongesprek in het Engels een stuk beter.

Wil je dit artikel delen via social media? Bedankt daarvoor.

Ontvang tips en een mooie korting op onze E-boeken

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK
150-zakelijke-Engelse-uitdrukkingen-SR training-zakelijk-Engels Zakelijke uitdrukkingen in het Engels 150 stuks!

Nederlandse uitleg, met Engelse voorbeeldzinnen.

 

Voorkom Van Gaaleriaanse Fouten, Spreek als een Native Speaker, Kom Professioneel over

DOWNLOAD

ONS WERKGEBIED

Onze taalcursussen geven wij meestal in het gebied van Vlissingen tot Rotterdam, van Breda tot Tilburg, Roosendaal en Bergen op Zoom, maar ook in andere plaatsen in Nederland zijn wij actief. Bekijk onze klantlocaties.

google-map-logo
STEL UW VRAAG
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Blog berichten









In de afgelopen maanden heeft een aantal van mijn collegae bij A&B Groep de cursus Zakelijk Engels gevolgd bij SR training en ik ben blij verrast met de behaalde resultaten.

SR training heeft het team Geboortezorgadvies van CZ op een praktische en inspirerende manier kennis laten maken met Zakelijk Engels.

Iedere les was voor mij boeiend en leerzaam. De opdrachtvormen waren wisselend, afgestemd op mijn werk. Dit maakte de lessen dynamischer.

SR training is een toegankelijk trainingsbureau dat hoogwaardige taaltrainingen aanbiedt. Het is een fijne partner in de samenwerking en is enorm flexibel. Flexibel in de inhoud van trainingen, de planning en de omgang.

Wat me vooral aansprak was, dat het zo toepasbaar was. We behandelden onze eigen e-mails en rapporten. Geen droge lesstof of invuloefeningen.

Wat een verschil met school, dat leren zo leuk kan zijn. Echt praktisch en afgestemd op onze groep.
Hartstikke bruikbaar in ons werk.

Het heeft me eigenlijk nog verder gebracht dan waar ik dacht uit te komen. Ik spreek met veel meer zelfvertrouwen en merk dat het communiceren stukken beter gaat. Ook is er aandacht besteed aan vaktechnische vocabulaire wat me erg heeft geholpen.